Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Psihologija pamćenja

Šifra: 200126
ECTS: 6.0
Nositelji: doc. dr. sc. Alena Gizdić
Izvođači: Jelena Flego, mag. psych. - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Engleski jezik:

1,0,0

Nastava se odvija na hrvatskom jeziku u svim svojim elementima, a stranim studentima koji su pridruženi mješovitoj grupi nudi se mogućnost savladavanja predmeta pomoću dodatnih izravnih konzultacija s nastavnikom i asistentima na engleskom jeziku. Pri tome, nastavnik stranog studenta upućuje na odgovarajuću literaturu na engleskom jeziku te mu osigurava mogućnost polaganja predmeta na engleskom jeziku.
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj kolegija jest upoznati studente s temeljnim pojmovima, teorijama i istraživanjima u području psihologije pamćenja.
Kolegij obuhvaća upoznavanje s principima i zakonitostima procesa pamćenja te s osnovnim podjelama sustava pamćenja. Savladavanjem nastavnog sadržaja studenti će steći znanja o osnovnim metodološkim pristupima u proučavanju pamćenja, razumjeti različite istraživačke tradicije te moći razlikovati normativne i patološke procese pamćenja.
Primjenom stečenih spoznaja o osnovnim zakonitostima pamćenja i mnemotehnikama, studenti će moći planirati i provoditi postupke za poboljšanje pamćenja.
Ishodi učenja:
  1. Definirati temeljne pojmove, procese i sustave pamćenja.
  2. Opisati osnovne teorije i modele pamćenja te objasniti njihove temeljne postavke.
  3. Razlikovati vrste pamćenja (senzorno, kratkoročno, dugoročno) i objasniti njihove funkcije i međusobne odnose.
  4. Primijeniti osnovne spoznaje o mnemotehnikama i strategijama učenja u svrhu poboljšanja pamćenja
  5. Analizirati povezanost između pažnje, učenja i pamćenja.
  6. Procijeniti utjecaj emocionalnih, motivacijskih i kontekstualnih čimbenika na procese pamćenja.
  7. Usporediti različite teorijske modele i istraživačke pristupe u psihologiji pamćenja te kritički vrednovati njihove prednosti i ograničenja.
  8. Integrirati stečena znanja o procesima pamćenja s drugim psihičkim procesima (percepcija, mišljenje, učenje) u svrhu razumijevanja cjelovitog funkcioniranja ljudske spoznaje.
Literatura:
  1. Psihologija pamćenja i učenja. 5. izdanje., Zarevski, P., Jastrebarsko: Naklada Slap., 2007.
Preporučena literatura:
  1. Provjerite pamćenje, , Zarevski, P., Jastrebarsko: Naklada Slap., 1995.
  2. Uvod u neuroznanost učenja i pamćenja, , Šimić, G. i sur., Naklada Ljevak, Zagreb, 2019.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Psihologija
Termini konzultacija:
  • Jelena Flego, mag. psych.:

    Utorkom 13.00-14.00h, soba 207

    Lokacija:

Obavijesti

Izbornik predmeta

Repozitorij

Repozitorij je prazan