Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Odsjek

O nama

Studij komunikologije na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu utemeljen je 1996. godine i to prvo kao studij novinarstva, a 2005. godine preimenovan je u studij komunikologije. Studij je zasnovan na temeljnim znanjima iz komunikologije, novinarstva, povijesti medija i odnosa s javnošću. Studenti tijekom studija stječu znanje o metodama istraživanja masovne komunikacije i obrade podataka te o povijesnom razvoju novinarstva i masovne komunikacije u svijetu i Hrvatskoj. Studenti komunikologije dobivaju temeljna znanja o medijima i osobitostima izvještavanja za njih, usmjeravaju se za rad na početnim poslovima u nekom od medija ili tvrtkama, tj. odjelima za odnose s javnošću. Zapošljavanje nije nužno ograničeno na područje medija i komunikologije. Studenti komunikologije Hrvatskih studija okupljeni su oko Udruge studenata komunikologije i novinarstva Komuna, koja je osnovana 2008. godine i svake godine organiziraju studentski simpozij "Mediji na drukčiji način".


14/06/2022

Na Fakultetu hrvatskih studija održana međunarodna novinarska radionica

sudionici radionice

 

Kvalitetno novinarstvo: međunarodna radionica za mlade novinare i studente


Zaklada Friedrich-Naumann Za Slobodu – Zapadni Balkan u suradnji s Međunarodnim programom za istraživanje europske kulture i obrazovanja za njemačke studije Fakulteta hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu za 15 mladih novinara i studenata organizirala je dvodnevnu (10. i 11. lipnja) međunarodnu radionicu „Medijska etika – društveni mediji – kvalitetno novinarstvo".

Radionica je održana u dvorani Varaždin na Fakultetu hrvatskih studija s ciljem dodatne edukacije studenata i novinara o novinarskoj struci, ponajviše medijskoj etici – profesionalnom i kvalitetnom novinarstvu te ulozi suvremenih društvenih medija u kolopletu predstavljanja istinitih i lažnih vijesti.

Pozdravnu riječ uputili su Pročelnik Odsjeka za komunikologiju Fakulteta hrvatskih studija prof. dr. sc. Danijel Labaš u ime dekana akademika Stjepana Ćosića, voditelj Međunarodnog programa za istraživanje europske kulture i obrazovanja za njemačke studije Fakulteta hrvatskih studija prof. dr. sc. Siegfried Gehrmann, dr. Petra Pansegrau i dr. Thomas Brey.

Radionica je započela prezentacijom „Medijska etika i medijska pismenost" prof. dr. sc. Danijela Labaša koji je istaknuo ulogu medijski (ne)kompetentne publike i načina konzumacije medijskih sadržaja u digitalnom dobu. Objasnio je kako današnji mediji nerijetko znaju priču personalizirati, emocionalizirati i dramatizirati, dok profesionalni i etički standardi struke nalažu pridržavanje istinitosti, poštenja, točnosti, uravnoteženosti i nepristranosti u izvještavanju. Potonji niz zlatno je pravilo kvalitetnog novinarstva. Raspravilo se i oko konkretnih rezultata (mnijenja publike) proizašlih iz projekta JOURLAB –„Istraživanje percepcije javnosti o medijima i medijskom sadržaju". Na kraju prvog modula polaznici su gledali i potom zajedno komentirali reprezentativan videozapis SINDROM 17 – 18. Škole medijske kulture – Radionice za dokumentarni film, kako bi se sudionicima predočila lakoća stvaranja zanimljivih, a pritom činjenično „lažnih" videozapisa, tj. dokumentaraca.

Tijekom drugog dana radionice predavanja su na teorijskoj i praktično-vježbeničkoj razini održala dva predavača iz Njemačke, dr. Petra Pansegrau i dr. Thomas Brey. U modulu „Fake news i uloga društvenih medija" stručnjakinja za ulogu medija u društvenim procesima i dezinformacije dr. Pansegrau sudionicima je predstavila temelja povjerenja u medije i novinarstvo, zatim se dotaknula transparentnosti u izvještavanju, kao i sve većeg gubitka povjerenja u novinarsku struku tijekom i nakon pandemije COVID-19. Osobiti naglasak u predavanju stavila je na motivaciju stvaranja i „strelovito" širenje Fake News-a (ili alternativnih činjenica), neke od reprezentativnijih primjera dezinformacija (izjave Donalda Trumpa, migrantski val u EU, lažne vijesti o ratu u Ukrajini...). Predavačica je dala nekoliko korisnih savjeta koji mogu pomoći novinarima u orijentaciji i pravilnom izvještavanju: 1. Najprije provjeri, a poslije toga objavi!, 2. Analiziraj svoje izvore, 3. Saslušaj i drugu stranu, 4. Drži se načela relevantnosti i proporcionalnosti te 5. Budi skeptičan.

Posljednji modul radionice bio je namijenjen predstavljanju funkcije i značenju novinarstva u izvještavanju. Nakon teorijskog uslijedio je praktični dio novinarskih vježbi koje je vodio dr. Thomas Brey, umirovljeni novinar s 40-godišnjim iskustvom specijalista za izvještavanje za jugoistočnu Europu Njemačke izvještajne agencije (dpa). U manjim se grupama radilo na osmero već objavljenih novinarskih članaka iz različitih hrvatskih novina i internetskih portala, s ciljem prerađivanja i jasnijeg (privlačnijeg) prezentiranja tih medijskih tekstova.

Ovo je bila prva takva radionica Zaklade Friedrich-Naumann na Fakultetu hrvatskih studija. Zaključno je istaknuto da će se na ovoj instituciji nastaviti s organizacijom sličnih novinarskih radionica.

Thomas Brey

Danijel Labaš

Petra Pansegrau

izvor: Bruno Bogović - https://www.universitas-portal.hr/kvalitetno-novinarstvo-medunarodna-radionica-za-mlade-novinare-i-studente/

Popis obavijesti